אנגלית/איך להשתמש במילון אנגלי-אנגלי-עברי/שם עצם

מתוך ויקיספר, אוסף הספרים והמדריכים החופשי

מה זה?[עריכה]

משפטים באנגלית מורכבים מסוגים שונים של מילים בניהם שמות, פעלים, שם תואר ועוד. בכדי להצליח לקרוא משפט באנגלית חשוב שנכיר את הסוגים השונים של המילים בכדי להצליח להרכיב משפט. שמות הם חלק מרכזי במשפט. דוגמה, נועה נצחה בתחרות ריצה.

קיימים סוגים שונים של שמות בניהם: שמות עצם, שם תואר, כינוי גוף, שמות פרטיים ועוד. בפרק זה נלמד כיצד למצוא במילון את שמות עצם.

איך מזהים את זה?[עריכה]

שמות עצם, ובאנגלית noun, הם כל המילים שניתן להוסיף להם ה' הידיעה, לדוגמה, שולחן (השולחן), חביתה (החביתה), אהבה (האהבה), שמחה (השמחה) ועוד.

כיצד מופיע שם עצם במילון[עריכה]

כאשר מחפשים במילון שם עצם חשוב להשם לב למספר עניינים:

  1. המילון מבחין בסוגים השונים (חלקי הדיבר) של מילים. לצד כל מילה רשום בכתב נטוי מה היא. לצד שם עצם אנחנו נמצא את המילה noun (שם עצם באנגלית) בכתב נטוי. חשוב להשים לב למה אנחנו מחפשים. המילה יכולה לשמש כפועל (להציל) או כשם עצם (הצלה).
  2. כדי למצוא שם עצם במילון נחפש אותו בצורת יחיד.
  3. רבים ויחיד - קיימים שמות עצם ספרים (כמו חפצים) ולא ספרים (כמו מים). מילים שניתן למנות ולספור מסומנים במילון בדרך כלל באותו [C] כקיצור למילה Countable (ספיר). מילים שלא ניתן לספור אותם, דהינו להטות אותם לרבים מסומנות בדרך כלל באות [U] כקיצור למילה uncountable (לא ספיר). נושא זה יורחב ויוסבר בפרק שמות עצם ספירים ולא ספירים.



דוגמה:

נדגים באמצעות המילה bed.

  1. נפתח את מילון באות B.
  2. נעביר עמוד עד שנגיע לעמוד בו מופיע בראשית העמוד האות be.
  3. נחפש לאורך העמוד את המילה bed.

עתה אם נתבונן בעמוד נראה כי קיימות שתי מילים הכתובות bed:

  • Bed1
  • bed2.
  1. מאחר שאנחנו מחפשים שם עצם נחפש את המילה bed ולצדה המילה noun (בתמונה המילה bed1)
  2. אם נרצה לבדוק האם שם העצם ספיר או לא ספיר, נקרא את הכיתוב בסוגריים הריבועים ונראה כי המילה "מיטה" יכולה להיות ספירה וגם לא ספירה.