שיחת משתמש:סירקונירלה: הבדלים בין גרסאות בדף

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיספר, אוסף הספרים והמדריכים החופשי
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
שורה 64: שורה 64:
אותו חיים גן פרסם את המאמר בהרבה אתרים שונים שכמעט בכולם לא מוזכר העניין של זכויות יוצרים.[[משתמש:סירקונירלה|סירקונירלה]] 14:38, 17 במרץ 2011 (IST)
אותו חיים גן פרסם את המאמר בהרבה אתרים שונים שכמעט בכולם לא מוזכר העניין של זכויות יוצרים.[[משתמש:סירקונירלה|סירקונירלה]] 14:38, 17 במרץ 2011 (IST)
<br />
<br />
* [[www.grape-man.com/articles.asp?NavigationID=197... ]]
* [http://www.grape-man.com/articles.asp?NavigationID=197... למשל כאן]

גרסה מ־15:41, 17 במרץ 2011

שלום, סירקונירלה, וברוך בואך לוויקיספר!
כדי לסייע לך להצטרף לקהילת ויקיספר באפשרותך:
הנחיות וכללים נוספים שיסייעו לך להשתלב נמצאים כאן:

תפריט העזרה             תפריט ייעוץ             כללי הנימוס בוויקיספר             איך לחתום             זכויות יוצרים

בברכה,
gran‏ - שיחה 09:52, 23 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

שלום

ברוך הבא לוויקיספר.

  1. יהדות מבוא בסיסי - שם הספר אינו בעברית תקינה. שם אפשרי הוא יהדות - מבוא בסיסי, או יותר טוב - מבוא בסיסי ליהדות. מה דעתך? שים לב שאפשר להעביר דפים משם אחד לשם אחר ואין צורך ליצור אותם שוב בשם החדש. כדי למנוע בלאגן, אנא אל תבצע העברה בעצמך.
  2. לא חותמים על גבי הספרים עצמם (כפי שעשית פה) אלא רק בדפי שיחה (כמו הדף הזה). הקרדיט שלך נמצא ברשימת הגרסאות הקודמות שאליה ניתן להגיע באמצעות לחיצה על הלשונית "גרסאות קודמות" בראש הדף.
  3. מה מטרת הדפים ,מבוא ליהדות ומבוא ליהדות? האם ניסית למחוק אותם? ריקון תוכן דף אינו מוחק אותו אלא פשוט משאיר דף קיים אך ריק. רק מפעילי מערכת יכולים למחוק דפים. אם יצרת דף בטעות ואתה רוצה שיימחק, כתוב בו {{מחק}} (המילה "מחק" בתוך שני זוגות של סוגריים מסולסלים) ומפעילי המערכת ידאגו למחוק אותו.
  4. אנא המנע מהערות כמו זו. אם יש לך ביקורת עניינית אתה מוזמן לכתוב אותה.

אם אתה זקוק לעזרה אשמח לסייע לך. Crazy Ivanשיחה 19:46, 24 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

תודה על ההערות המחכימות,
ואם אתה יודע איך לשנות את השם של הספר, הייתי שמח מאד שתעשה את זה. אני הסתבכתי.
אם יש עניין של בעיות ניסוח, תוכל להעיר. (אני חושב שאני משתפר...)
סירקונירלה 01:15, 1 במרץ 2011 (IST)[תגובה]
שוב שלום. מקובל לקיים דיון בדף אחד ולא לפזר הודעות מאותו דיון בכמה דפים. לכן העברתי את תגובתך לדף הזה. בעניין שם הספר, האם השם מבוא בסיסי ליהדות מקובל עליך? Crazy Ivanשיחה 21:10, 5 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

הייתי מעדיף מבוא ליהדות , תודה.סירקונירלה 21:22, 5 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

העברתי למבוא ליהדות. Crazy Ivanשיחה 23:15, 5 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

ממש ממש ממש תודה. סירקונירלה 16:05, 7 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

נקודת מבט נייטרלית

שלום וברוך בואך לוויקיספר. אני מבקש להביא לתשומת לבך שלמיזמי ויקימדיה קיימת מדיניות נקודת מבט נייטרלית, ראה פירוט בוויקיפדיה. הספר שכתבת, יהדות מבוא בסיסי, אינו עומד כרגע במדיניות זו ואני מבקש לתקנו בהתאם. למשל, אין להוכיח או להפריך את קיומו של אלוהים, לכן כדאי להפוך את יהדות מבוא בסיסי/אלוהים:קיומו ורצונו, למשל, לטענות בעניין קיומו של אלוהים שהובאו בספרי יהדות. כמו כן יש להימנע מטקסטים פולמוסיים כמו בעמוד הראשי. כיוון שהספר כרגע בעריכה, לא אתקן זאת בעצמי, אך אבקש שאתה תתקן זאת. ‏– rotemlissשיחה 23:05, 2 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

  1. בקשר למה שכתבתי הוכחות לקיומו של אלוהים, לדעתי לא כל כך שייך בנושא זה נקודת מבט נייטרלית, כי נקודת מבט נייטרלית נוגדת את הדת.
    ואם כן אינה נייטרלית.(בכל נושא שנוי במחלוקת הטענה לא שייכת, כי כמעט ואין עוד נושאים שהנייטרליות נוגדת את עצם הנושא)
  2. לעניות דעתי הגבת לדברים כאדם שמפחד מראיות כאלו (אתה לא היחיד) אם בכל זאת תרצה לשמוע, יש לי מילה בתחום.
  3. אם זאת המדיניות בוויקיפדיה, זו גם המדיניות של ויקיספר ? (אין לי מילה בנושא לידך)
  4. אם אין ברירה שאלתי היא האם תוכל איכשהו להשאיר את הדברים, רק לנסח אותם בצורה נייטרלית ? (אם שייך) אודה לך מאד
בכל אופן תודה על ההתחשבות,
סירקונירלה 21:16, 3 במרץ 2011 (IST)[תגובה]
  1. נייטרליות מוגדרת כאן ללא קשר לדת, וגם משתמשים דתיים רבים כותבים במיזמי קרן ויקימדיה ואינם מוצאים סתירה בין נייטרליות לדת. כל כותב במיזם צריך לכבד את כלליו ולהבדיל בין אמונה אישית, מוצקה ככל שתהיה, ובין מה שניתן לכתוב כאן כעובדות.
  2. לא ניכנס כאן לדיון בענייני דת, כי לא נצא ממנו. השאלה היחידה היא מידת הנייטרליות של התיאור, ביחס למדיניות קרן ויקימדיה.
  3. זו המדיניות של כל המיזמים בקרן ויקימדיה, למעט אלה שבהם אינה רלוונטית בגלל אופי המיזם. למשל, היא נמצאת בוויקיספר באנגלית. גם בעברית היא מחייבת, למרות שלא העתיקו את הדף המתאר אותה לכאן.
  4. כל הטקסט בדף יהדות מבוא בסיסי/אלוהים:קיומו ורצונו אינו נייטרלי. כל מה שנכתב שם הוא פולמוסי ומעורר מחלוקת, נכתב כעובדה מוצקה ולא כטענה המיוחסת למישהו, נכתב מנקודת מבט המבקשת להוכיח את קיומו של אלוהים, ולא מובאים שם גם טיעוני נגד או טיעונים נגד קיומו של אלוהים. ככלל, אפשר לכתוב דיון כללי בשאלת קיומו של אלוהים, אך יש להיזהר מאוד לעשות זאת בצורה נייטרלית, או לא לעשות זאת כלל. אפשר לקחת דוגמה מוויקיפדיה, שם נכתבו טיעונים כאלה בערך "אלוהים". ניתן להביא טיעונים רבים מאוד, כמו אלה שכתבת שם, בעד ונגד קיום האל, ובעד ונגד נכונותה של הדת היהודית, וכמובן שלכל טיעון דרושה גם תשובה מהצד השני (או איזון בטיעונים); אבל זה פרויקט אינסופי, שנוי מאוד במחלוקת, וקשה למצוא מי שיכתוב אותו בצורה נייטרלית, ולכן ככל הנראה מקומו לא בוויקיספר בספר כזה (מטרת ויקיספר היא ללמד ולא להציג פולמוסים - אפשר היה גם להביא כאן דיון בשיטות כלכליות, למשל). זה נושא מתאים יותר לוויקיפדיה ולעיסוק רציני ומקיף, ולא כבדרך אגב בספר יהדות. בוודאי ובוודאי שלא ניתן להשאירו בצורה הנוכחית.
‏– rotemlissשיחה 16:51, 4 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

נייטרליות בעניני דעלמא אינה מנוגדת לדת. אבל לא בענייני דת (שאז היא כן מנוגדת).
ואתה וודאי מבין שלא כתבתי את זה כטיעון משכנע אלא כחוסר ברירה.

  • ברור לי הרבה יותר מכל עובדה אחרת, אמיתות קיומו של אלוהים (בין היתר לכן חזרתי בתשובה). וברור לי מעל לכל ספק שמציאות קיומו של אלוהים זה דבר מוכרח המציאות הרבה יותר מכל שאר העובדות של וויקיפדיה.
  • אך דא עקא כיוון שכך הוא המצב כיום שעיסוק בעניין הזה מעורר פולמוסים, אני מאד מבין את וויקימדיה שלא רוצים את זה באתר. ולכן אם אין ברירה אפשר למחוק את זה. (כבר העתקתי הכל לword).
  • היהדות אינה דבר של דרך אגב. (אני באמת ממליץ לך רותם היקר, להכיר את היהדות טיפה יותר).

סירקונירלה 16:03, 7 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

לפי הנאמר כאן, מחקתי את דף ההוכחות לקיומו של אלוהים וכן ערכתי את דף הפתיחה מבוא ליהדות (נימוק בתקציר העריכה).
כיוון שלפי דבריך, אינך יכול לכתוב על היהדות מנקודת מבט נייטרלית, אני מציע לך להימנע מכתיבת ומעריכת ספרים בנושא זה, או להשתדל מאוד בכתיבתם כדי שהסגנון יהיה נייטרלי (למשל, גם לכתוב טקסס שכנועי וליחסו ל"גורמים מסוימים" - זה לא נייטרלי). יש דוגמאות למכביר לכתיבה נייטרלית על דת בוויקיפדיה. ההגדרה למילים "נייטרלי", "עובדה" וכו' היא לפי כללי קרן ויקימדיה ולא לפי שום כלל אחר, כי בבואך למקום עליך לכבד את כלליו; וויקיפדים דתיים רבים כותבים גם על דת באופן נייטרלי, למרות שגם להם קיומו של אלוהים הוא מן הסתם עובדה ברורה, ולמרות זאת הם אינם מוצאים סתירה כזו בין נייטרליות ודת.
באופן כללי, אם הטקסט מבטא את דעותיך, ואחר בעל דעות הפוכות משלך היה כותב דעות אחרות במקומן - אז הוא אינו נכתב מנקודת מבט נייטרלית. ‏– rotemlissשיחה 19:36, 7 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

ספר התודעה

לא קראתי את הספר שלך אך לפדעתי ספר מסוג ספר התודעה יכול להתאים לויקיפדיה. תרכש אותו ותערוך אותו גם כמו שהוא בויקיספר וגם תערוך כל נושא בנפרד בויקיפדיה. בהצלחה. כדיי לך לעסוק יותר בספר התודעה ובספר החינוך והמנחת חינוך, הם יותר עניינייים ויסודיים ומקובלים. ארמילוס 02:53, 5 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

סתם סקרנות בעלמא איך אתה מבין בעניני חינוך ומנחת חינוך, אם כתבת את זה בשבת.סירקונירלה 15:35, 7 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

שב עם רב קבע עם חברותא

קח את ספר החינוך או תשב למתח טקסטים מספר התודעה, ותערוך איתך ערכים בויקיפדיה וכאלו. משעמם זה כשלומדים לבד. לך לרב שיעניק לך מה לכתוב בויקי, מה שהוא אומר תכתוב, ואחרי שתכתוב תעקל, ותעבד, תעשה מזה כולל שלם.
רעיון. רק זאת לא היתה הסיבה שלי. מי כתב את ספר התודעה?סירקונירלה 15:37, 7 במרץ 2011 (IST)[תגובה]

מי כתב את התודעה - אליהו כי טוב

אני לא יודע אם הוא ציוני דתי או אברך חרדי אך זה ספר נחמד שיהיה ברוח ויקיפדיה. ספר החינוך יכול להיות רעיון יותר עמוק.

זכויות יוצרים

שלום,

על־פי מדיניות האתר ובהתאם לחוק, אין להעתיק תוכן שמופיע במקורות אחרים ולהעלותו לכאן, אלא אם קיבלת רשות מפורשת בכתב לעשות זאת, או שיצרת את התוכן בעצמך, ולך זכויות היוצרים. הדף שערכת, המדריך להפקת יין ביתי, חשוד כמפר זכויות יוצרים (ראה ויקיספר:זכויות יוצרים), שוויקיספר מקפידה מאוד על שמירתן. אם התוכן המועתק שייך לך, או אם ברשותך אישור מתאים מבעלי התוכן, ניתן להשתמש בתוכן אך יש לציין את המקור.

המשך תרומה לוויקיספר באמצעות העלאת חומר שאינו מועתק יתקבל בברכה.

תודה, ‏gran‏ - שיחה 07:21, 14 במרץ 2011 (IST)[תגובה]




אותו חיים גן פרסם את המאמר בהרבה אתרים שונים שכמעט בכולם לא מוזכר העניין של זכויות יוצרים.סירקונירלה 14:38, 17 במרץ 2011 (IST)[תגובה]