תכנות לילדים באמצעות Game Maker/התקנה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך ויקיספר, אוסף הספרים והמדריכים החופשי
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
←‏חלופות: עדכון
תגית: עריכת קוד מקור 2017
הרחבה
תגית: עריכת קוד מקור 2017
 
שורה 11: שורה 11:
'''קטע זה מיועד למשתמשים מתקדמים.'''
'''קטע זה מיועד למשתמשים מתקדמים.'''


ניתן להוריד גירסה ישנה יותר של התוכנה [https://web.archive.org/web/20110415124623/http://wiki.yoyogames.com/images/9/9f/Gmaker61.zip בקישור הזה]. הרבה מהמדריך נכתב עבור הגירסה הזאת<ref>עד שיימצא פיתרון יותר טוב, ניתן לקבל תמונות וסמלים מהגירסאות הישנות [https://drive.google.com/file/d/1kQ2mYgDGjwHs2dQTD68nZdZKMx__vtTW/view?usp=sharing כאן]. שימו לב שזכויות היוצרים עומדות בתוקפן, ושימוש בסמלים האלה צריך להיעשות לפי כללי השימוש ההוגן.</ref>, אבל כיוון שהיא ישנה יותר, אנחנו מעדכנים את המדריך בהדרגה לגירסה החדשה.
ניתן להוריד גירסה ישנה יותר של התוכנה [https://web.archive.org/web/20110415124623/http://wiki.yoyogames.com/images/9/9f/Gmaker61.zip בקישור הזה]. הרבה מהמדריך נכתב עבור הגירסה הזאת<ref>עד שיימצא פיתרון יותר טוב, ניתן לקבל תמונות וסמלים מהגירסאות הישנות [https://drive.google.com/file/d/1kQ2mYgDGjwHs2dQTD68nZdZKMx__vtTW/view?usp=sharing כאן]. שימו לב שזכויות היוצרים עומדות בתוקפן, ושימוש בסמלים האלה צריך להיעשות לפי כללי השימוש ההוגן - שימוש בזמן עבודה עם גיים מייקר כנראה מותר</ref>, אבל כיוון שהיא ישנה יותר, אנחנו מעדכנים את המדריך בהדרגה לגירסה החדשה.


אפשר גם [http://www.yoyogames.com/download/studio/free להוריד את הגירסה האחרונה של Game Maker Studio מהאתר הרשמי], אבל המדריך הזה לא מתאים לגירסה הזאת (יש הבדלים משמעותיים בינה לבין Game Maker הישן), וגם אין לגירסה האחרונה מהדורה בחינם - מעבר לתקופת ניסיון של 30 יום.
אפשר גם [http://www.yoyogames.com/download/studio/free להוריד את הגירסה האחרונה של Game Maker Studio מהאתר הרשמי], אבל המדריך הזה לא מתאים לגירסה הזאת (יש הבדלים משמעותיים בינה לבין Game Maker הישן), וגם אין לגירסה האחרונה מהדורה בחינם - מעבר לתקופת ניסיון של 30 יום.

גרסה אחרונה מ־10:05, 17 באוגוסט 2020

קודם כל צריך להוריד ולהתקין את התוכנה שנעבוד בה: Game Maker (גֵיים מֵייקֵר), שבעברית זה אומר "מחולל משחקים" - כלומר: כלי שעוזר לנו ליצור משחקים. למי שרגיל להוריד תוכנות ולהתקין אותן זו לא תהיה בעיה - פשוט צריך ללכת אל הקישור הזה ולשמור את הקובץ[1], ואז להפעיל את קובץ ההתקנה שהורדת. אפשר להתקין על כל מחשב עם חלונות ועם DirectX (שבטח מותקן לך ממילא, וגם אם לא, מחשבים מודרניים יציעו לך אוטומטית להתקין אותו כשיהיה צורך).

סמל התוכנה

אם זו בעיה בשבילך, אז זו תהיה הפעם האחרונה שנגיד לך לבקש עזרה מההורים או האחים שלך, כי את כל השאר יהיה אפשר לעשות לבד. אז קדימה: בקש יפה ממישהו שיתקין לך וישים את האייקון של Game Maker במקום בולט, כדי שיהיה לך קל להכנס אליו בעצמך.

בכניסה הראשונה ל-Game Maker, הוא שואל אם להתאים את עצמו למשתמשים מתקדמים. אנחנו רק מתחילים כרגע, אז עדיף להגיד לו לא: ללחוץ על הכפתור שכתוב עליו No (נוֹוּ).

זהו, עכשיו אפשר להתחיל ליצור משחק!

חלופות[עריכה]

קטע זה מיועד למשתמשים מתקדמים.

ניתן להוריד גירסה ישנה יותר של התוכנה בקישור הזה. הרבה מהמדריך נכתב עבור הגירסה הזאת[2], אבל כיוון שהיא ישנה יותר, אנחנו מעדכנים את המדריך בהדרגה לגירסה החדשה.

אפשר גם להוריד את הגירסה האחרונה של Game Maker Studio מהאתר הרשמי, אבל המדריך הזה לא מתאים לגירסה הזאת (יש הבדלים משמעותיים בינה לבין Game Maker הישן), וגם אין לגירסה האחרונה מהדורה בחינם - מעבר לתקופת ניסיון של 30 יום.

  1. ^ אם הקישור לא עובד, אפשר לנסות גם בקישור הזה.
  2. ^ עד שיימצא פיתרון יותר טוב, ניתן לקבל תמונות וסמלים מהגירסאות הישנות כאן. שימו לב שזכויות היוצרים עומדות בתוקפן, ושימוש בסמלים האלה צריך להיעשות לפי כללי השימוש ההוגן - שימוש בזמן עבודה עם גיים מייקר כנראה מותר