Rpg Maker: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך ויקיספר, אוסף הספרים והמדריכים החופשי
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
שורה 37: שורה 37:
====פעולות בסיסיות====
====פעולות בסיסיות====
*[[Erase Evant]]- מחיקת האירוע
*[[Erase Evant]]- מחיקת האירוע
*[[Show Text]]- תצוגה של טקסט
*

גרסה מ־17:41, 28 בפברואר 2009

דף זה עדיין בעריכה...

RPG Maker XP היא תוכנה דו ממדית ליצירת משחקים

פרטי התוכנה

"RPG MAKER XP" היא תוכנה קיימת ליצירת משחקים דו ממדיים המורכבים משפת תכנות c++ (מכיוון שתוכנה זו כבר מוכתבת אין צורך בלימוד השפה פרט למעטים המעוניינים "לעוות" את עקרונותיה). בתוכנה זו מעצבים את רקע השלבים או כפי שמתואר בתוכנה Map, לשם כך ישנם "ארבעת שלבי הבניה" (Layer 3,Layer 2,Layer 1 and Event):

שלב 1- דשא, אדמה, מים עננים או כל מה שעולה בדימיון אשר השחקן יכול לדרוך עליו ללא טעויות גרפיות.

שלב 2- עצמים אשר מאחוריהם משטח לבן בשלב הראשון (ושחור כאשר משחקים) הופכים לעצמים לחוד וללא חלק לבן זה.

שלב 3- עצמים הממוקמים על עצמים ברמה השניה.

רמה 4- ברמה הרביעית ממקמים את האירועים (Events) על ידי לחיצה כפולה על המיקום הרצוי: בני אדם, מפלצות, תיבות, יהלומים, מכתבים, אורות ועוד רבים...

דרישות

  • לדעת אנגלית
  • כמה שיותר דמיון

עבודה עם התוכנה

לאחר קריאת כל המידע על התוכנה הנ"ל נתחיל את הלמידה

תחילת העבודה

זהו סרגל הכלים של התוכנה ראשית יש לפתוח פרייקט חדש, בכדי לעשות זאת צריך להכנס ללחצן השמאלי ביותר: New לבחור את מיקום הפרוייקט (אם בשולחן העבודה ב"התמונות שלי" או בכל מקום אחר) ואת שם הפרויקט (השם הראשוני יהיה Project 1 אבל עם כמות הפרויקטים יישתנה כמובן מספרו ל-Project 2 ול-Project 3 וכו')

Layers

3 השכבות הראשונות נועדו לעיצוב המפה והרביעית לאירועים שים לב לארבע השכבות, בעוד השלוש השמאליות מסומנות כשלושה קומות בשני צבעים שונים הרביעית מסומנת כקוביה כחולה העוטפת אותם.

בכל אחת מהשכבות (פרט לרביעית) ישנה האפשרות לבחור את המראה, העצמים הנמצאים בה וכדומה... מלוח הממוקם בצדו השמאלי של הדף (אשר את תכולתו ניתן לשנות). לוחצים לחיצה על הלוח במיקום הרצוי ואז ממקמים אותו על המפה. השכבה הרביעית היא המסובכת ביותר מבין השכבות ואותה נלמד בהמשך...

Events

קובץ:Lord of darkness.jpg
Evant

האירועים הם החלק העיקרי במשחק, הגורמים לו להיות מעניין. על כן השכבה הרביעית היא השכבה המורכבת ביותר. נלמד את כל הפעולות הניתנות לביצוע ע"י תמונה של הפעולות יצירתן והפעלתן:

פעולות בסיסיות