ויקיספר:מזנון/ארכיון נובמבר 2004: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך ויקיספר, אוסף הספרים והמדריכים החופשי
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
אין תקציר עריכה
(אין הבדלים)

גרסה מ־17:14, 29 באפריל 2006

דף זה הוא ארכיון של הדיונים שהתקיימו במזנון. דיונים חדשים יש לקיים במזנון הנוכחי. אין לערוך דף זה.


דף הדיונים הנוכחידיון חדש
2004 ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר
2005 ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר
2006 ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר
2007 ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר
2008 ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר
2009 ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר
2010 ינואר פברואר מרץ אפריל מאי יוני יולי אוגוסט ספטמבר אוקטובר נובמבר דצמבר

קוד באנגלית

אני עובד על ספר ה-PHP, ואני אצטרך להקליד הרבה מאוד קוד באנגלית, ואני לא ממש יכול. הבעיה היא שהאפשרות להזיח שורות רווח אחד קדימה לא מזיזה את הקוד לצד שמאל ולא נותנת לו dir="ltr", לכן ההצעה שלי היא או לתקן את גליון ה-CSS המרכזי, או להוסיף ברשימת התבניות הנגללת(מתחת לתיבת העריכה) אפשרות להוסיף משהו כזה:

<pre align="left" style="direction:ltr">קוד מקור כאן</pre>

(למעשה, השתמשתי בקוד הזה בשביל התיבה הזו בדיוק)

הייתי עושה את זה בעצמי, אבל אני לא יודע איך. תודה מראש. IBB 09:03, 6 נוב' 2004 (UTC)

צריך שמפעיל מערכת יעדכן את ההודעה MediaWiki:Summary. צריך לדעת ג'אווה בשביל זה. יש לכם בכלל מפעילים?
כנראה שהתכוונת ל-Javascript. בכל מקרה, יש מפעיל מערכת. IBB 12:08, 12 נוב' 2004 (UTC)
<nowiki><pre align="left" style="direction:ltr">קוד מקור כאן
</nowiki>

לאחר הרבה נסיונות והרבה מאמצים נוספה הפונקציה הנ"ל. תודה לכולם. (מישהו צריך ללמד אותי Javascript) --הדוקטור המשוגע (שיחה) 16:42, 16 נוב' 2004 (UTC)

כללים לכתיבת ספר

כתיבת ספר היא דבר מורכב, ולכל אחד יש רעיון אחר על הצורה שבה ספר צריך להיות כתוב. זה נפוץ במיוחד בפורמט ספרי רשת שנמצא בחיתוליו. שמתי לב שההבדל מאוד בולט בספרים כאן ובספרים ב-Wikibooks באנגלית - ספרים שכולם בעמוד אחד, ספרים המורכבים בעיקר מתוכן עניינים והפניות לויקיפדיה, ספרים ששייכים ל-Wikisource ועוד.

לכן הייתי מציע לגבש תקן המקובל על כל הויקיסופרים כדי ליצור אחידות בספרים, ולשלב אותו במאמר ויקיספר:איך ליצור ספר חדש. אך רציתי לשאול קודם אם הרעיון ליצור תקן אחיד לכל הספרים מקובל עליכם והאם יש לכם הצעות בנושא. IBB 20:53, 11 נוב' 2004 (UTC)

עוד דברים על "מה מוגדר כספר": ויקיטקסט מול ויקיספר

שלום. קודם כל, אני רוצה לומר תודה רבה מאד לד"ר המשוגע על העבודה היפה שעשה בזמן שהייתי במילואים (כולל העמוד הראשי החדש ויפה שתרם לויקיטקסט).

בעבר דברנו על כך שמה שכבר הודפס במקום אחר מקומו בויקיטקסט, ומה שכותבים מחדש מקומו כאן. לפעמים ההגדרות לא ברורות לחלוטין, אבל בדרך כלל זה עובד. הבעיה נמצאת במה שנקרא באנגלית "annotated text". תכל'ס, בוקיספר אנגלית החליטו שכל ספר מקור המלווה בפירוש חדש, הקדמות, וכו' - מקומו בויקיבוקס, ואפילו טקסט שרק מיועד ל-annotation - מקומו בכל זאת בויקיבוקס ולא בויקיסורס. ויש מספר קטן כאלה. לעומת זאת בויקיסורס הבינלאומי דברו על כך לפני שנה שגם הם רוצים את ה-"annotated texts" גם אצלם! אבל זה אף פעם לא בא לידי ביטוי מעשי חוץ מדבר אחד: פרוייקט המשנה שאני בעצמי התחלתי שם. חוץ מזה, כל הטקסטים מהסוג הזה (או שמיועדים להיות מהסוג הזה) נמצאים היום דווקא בוקיבוקס ולא בויקיסורס.

בכלל חוסר התמיכה המלאה (רק בינתיים, אני מקווה) לשפות מלבד אנגלית בויקיסורס, הייתי רוצה להעביר את פרוייקט המשנה לכאן. בכל מקרה, גם לולא הסיבה הזאת, לפי הכללים הוא בכל מקרה שייך לכאן יותר מאשר לויקיסורס. הוא מיועד להיות בסיס לפירוש חדש למשנה, המלווה בהקדמות, פירושים, וחומרי עזר אחרים. ראה לדוגמה את המשניות שכבר הועלו באנגלית.

הצעה שלי: להעביר את הפרוייקט לכאן באופן עקרוני. יש כבר כמאה משניות (!) כרגע בויקיטקסט, ולא צריך להעביר את כולם מיד (אלא אם כן יש אפשרות לעשות את זה על ידי בוט). אבל לפחות אותם שיש להם כבר ערך מקביל בויקיבוקס אנגלית כדאי להעביר לכאן כבר ולקשר אותם. Dovi 09:06, 22 נוב' 2004 (UTC)

בגלל שאתה מפעיל מערכת אתה יכול לעשות ייצוא לדפים מהויקיטקסט ולייבא אותם לויקיספר (תראה בדפים מיוחדים) --הדוקטור המשוגע (שיחה) 18:54, 23 נוב' 2004 (UTC)
המפף. אני לא מבין למה המשנה הזאת צריכה להיות כאן. לדעתי עיקרה הוא הפירושים הקלאסיים, ואם ייווצר פירוש עצמאי הוא יהיה רק תוספת.
בכל אופן, אני מעוניין בהסבר פשוט איך מוסיפים קישור מויקיסורס לויקיטקסט ולהיפך. לדעתי, בכל פעם שמוסיפים מקור (לא לפסוקים, כי כמעט לכל אחד יש תנ"ך בבית או גישה לתנ"ך במחשב\ברשת, אבל לספרים אחרים שיש או שיהיו (בתקווה!) כאן), צריך לעשות לו ויקי כדי שניתן יהיה להגיע אליו בלחיצת כפתור. --נבוכדנאצר 06:08, 6 יוני 2005 (UTC)
לגבי כל הנושא של הקישורים: הכל בהמתנה בינתיים עד ש"ויקימדיה" 1.5 תתחיל לעבוד. כשזה יקרה (מתוכנן לשבועות הקרובים), Wikisource יתחיל לעבוד בשפות רבות, ובמקביל להקמתם של האתרים בשפות השונות יתוקן גם כל הנושא של הקישורים בין הפרוייקטים. הקוד של Wikisource (כולל ויקיטקסט העברי) יהיה כנראה פשוט s. הקוד לויקיספר הוא כבר b, אבל הקישורים מויקיטקסט מקולקלים לכל הפרוייקטים. דני כרגע מבקש מ-Brion Vibber לטפל בזה כבר בויקיטקסט העברי, גם לפני שהשפות האחרות תתחילו.
לגבי "מדוע המשנה צריכה להיות כאן" - זאת שאלה מורכבת. בעיקרון, לא בטוח שיש מקום כלל בויקיטקסט לפירושים חדשים או לכתוב "עיונים" בשביל איזו משנה. יש כרגע קצת דיון לגבי דברים כאלה בפרויקט באנגלית. אל תשכח שכל הפרויקטים האלה אמורים להיות multilingual - זאת אומרת שמה שבעברית מתבטא לרוב בטקסטים של המפרשים עצבם (אבל בוודאי שלא רק זה), מתבטא באנגלית בכתיבה חדשה שהיא סיכום גישות הפירושים בכתיבה חופשית.
בגלל שבסוג זה של ספרות ההבחנות בין "ויקיספר" ל"ויקיטקסט" אינן ברורות כלל - אני אישית בעד גישה ליברלית בדיונים בנושא הזה באנגלית, ועד עכשיו רובם מסכימים איתי. גישה ליברלית אומרת שטקסט מקור יכול להיות בויקיספר גם אם הביאור החדש שלו נשאר בינתיים חלום (ויש כמה כאלה באנגלית, לדוגמה שייקספיר), וגם שפירוש שטקסט מקור יכול להיות בויקיטקסט גם אם בעתיד סביר שיהיה רצון לכתוב עליו באורים חדשים.Dovi 07:06, 6 יוני 2005 (UTC)

קישורים קלים מערכים מויקיפידה לויקיספר ולהפך האם יש? או שמא צריך לכתוב את כל הנתיב של הפרוייקט האחר? אפי ב.

בפרוייקט האנגלי יש תבנית לעניין(ר' התבנית) ולהפך, אין כל בעיה להכין תבנית דומה גם בגרסאות העבריות.
IBB 11:52, 11 דצמ' 2004 (UTC)