גידול חיות מחמד/תוכי/תזונה, בריאות והיגיינה: הבדלים בין גרסאות בדף

מתוך ויקיספר, אוסף הספרים והמדריכים החופשי
תוכן שנמחק תוכן שנוסף
יעל י (שיחה | תרומות)
אין תקציר עריכה
שורה 8: שורה 8:
* 5% דגנים (לחם מחיטה מלאה, אורז מלא מבושל, סויה, טופו, שיבולת שועל).
* 5% דגנים (לחם מחיטה מלאה, אורז מלא מבושל, סויה, טופו, שיבולת שועל).
סה"כ כמות מומלצת של סידן 2.7% (אבן מינרלית תלויה בכלוב, ביצה קשה מרוסקת על קליפתה אחת לשבוע, גבינות ויוגורט דל שומן, דגים עוף ועצמות).
סה"כ כמות מומלצת של סידן 2.7% (אבן מינרלית תלויה בכלוב, ביצה קשה מרוסקת על קליפתה אחת לשבוע, גבינות ויוגורט דל שומן, דגים עוף ועצמות).
הנבטה של זרעים מוסיפה לערך התזונתי שלהם ומומלצת מאוד. אפשר לגדל בעדנית בבית. יש להרגיל את התוכי לטעמים שונים וצורות שונות של מזון. יש לעודד את התוכי לשחק באוכל. אפשר לתלות מזון בכלוב: קלח תירס שלם חצי מבושל על שיפוד, פטרוזיליה, בוטנים ואגוזים בקליפה וכו'. יש לצרף את התוכי לארוחות משותפות. אפשר לתת לו לטעום מכל דבר שאיננו מתוק או מתובל.<br />
הנבטה של זרעים מוסיפה לערך התזונתי שלהם ומומלצת מאוד. אפשר לגדל באדנית בבית. יש להרגיל את התוכי לטעמים שונים וצורות שונות של מזון. יש לעודד את התוכי לשחק באוכל. אפשר לתלות מזון בכלוב: קלח תירס שלם חצי מבושל על שיפוד, פטרוזיליה, בוטנים ואגוזים בקליפה וכו'. יש לצרף את התוכי לארוחות משותפות. אפשר לתת לו לטעום מכל דבר שאיננו מתוק או מתובל.<br />
אזהרה: רצוי להדגים אכילה אך אין להאכיל תוכי ישירות מהפה, מאחר וברוק שלנו קיימות בקטריות המסכנות את בריאותו.<br />
אזהרה: רצוי להדגים אכילה אך אין להאכיל תוכי ישירות מהפה, מאחר וברוק שלנו קיימות בקטריות המסכנות את בריאותו.<br />
אבוקדו, שוקולד, קפאין ואלכוהול רעילים לתוכים.<br />
אבוקדו, שוקולד, קפאין ואלכוהול רעילים לתוכים.<br />

גרסה מ־14:20, 23 בדצמבר 2020

תזונה מאוזנת

תזונה מאוזנת היא תנאי לבריאותה הפיזית והרגשית של הציפור. הבעיה היא, שהציפור בוררת מן המזון ורובו מתפזר ונזרק בסופו של דבר כאשר אין לדעת מה הציפור אכלה מכל זה. כדי להתגבר על בעיה זו, ניתן לרסק במעבד מזון את כל מרכיבי המזון ולהגיש לציפור. הרשימה שלהלן היא בגדר הצעה כללית:

  • 55% ירקות אורגניים, בעיקר בעלי צבע חזק של ירוק, כתום ואדום (גזר על עליו הירוקים, תירס חצי מבושל, פטרוזליה, כוסברה, חסה, מלפפון, תפוחי אדמה ובטטה מבושלים על קליפתם, סלרי, פלפל חריף, פלפל ירוק, פלפל אדום, קולרבי, ברוקולי, נבטים, כרובית, במיה, אספרגוס, צנון, סלק, קישואים ועוד).
  • 10% פירות אורגניים (תפוז, תפוח עץ ללא גלעינים, תות שדה, לימון, ענבים, מלון, בננה, מנגו, אפרסמון, משמש, פפיה, קיוי, גויאבה,וכו').
  • 15% קטניות (אפונה, שועית, חומוס, פול, עדשים וכו'. אפשר להפשיר מזון מוקפא בכל פעם).
  • 15% זרעים ואגוזים (חמניה, דוחן, אגוזי קאשיו, אגוזי מלך, שקדים, בוטנים, שומשום, גרעיני דלעת).
  • 5% דגנים (לחם מחיטה מלאה, אורז מלא מבושל, סויה, טופו, שיבולת שועל).

סה"כ כמות מומלצת של סידן 2.7% (אבן מינרלית תלויה בכלוב, ביצה קשה מרוסקת על קליפתה אחת לשבוע, גבינות ויוגורט דל שומן, דגים עוף ועצמות). הנבטה של זרעים מוסיפה לערך התזונתי שלהם ומומלצת מאוד. אפשר לגדל באדנית בבית. יש להרגיל את התוכי לטעמים שונים וצורות שונות של מזון. יש לעודד את התוכי לשחק באוכל. אפשר לתלות מזון בכלוב: קלח תירס שלם חצי מבושל על שיפוד, פטרוזיליה, בוטנים ואגוזים בקליפה וכו'. יש לצרף את התוכי לארוחות משותפות. אפשר לתת לו לטעום מכל דבר שאיננו מתוק או מתובל.
אזהרה: רצוי להדגים אכילה אך אין להאכיל תוכי ישירות מהפה, מאחר וברוק שלנו קיימות בקטריות המסכנות את בריאותו.
אבוקדו, שוקולד, קפאין ואלכוהול רעילים לתוכים.
כופתיות הן הבונזו של התוכים. אפשר להשתמש בהן עד ל 50% מהתפריט היומי. למזון טרי – אין תחליף!

הגיינה

מחלות עוברות בין התוכים בקלות רבה. אם נחשפת לתוכים אחרים, פשוט בגדים ועשה מקלחת לפני שאתה מטפל בתוכי שלך. מחלות עלולות לעבור אל התוכי שלך דרך בגדיך, מחלפות ראשך ועל סוליות נעליך. כשאתה לוקח את התוכי לוטרינר, קבע תור מוקדם בבוקר, לפני שמגיעים תוכים אחרים, הצמד שקית ניילון לתחתית הכלוב והבא את המגבת של התוכי מהבית, באמצעותה תעטוף אותו וכך תעביר אותו לוטרינר. אם אתה מצרף ציפור חדשה לציפורים קיימות, הציפור החדשה צריכה לעבור בדיקות וטרינריות ולהישאר בהסגר עד לקבלת תוצאות הבדיקות. בדיקה וטרינרית שגרתית לכל ציפור מומלצת אחת לשנה. הגיינה בכלוב חשובה מאוד. מים עומדים ולשלשת בכלוב הם מקור למחלות. יש לדאוג למים טריים ולנקות את הכלים והכלוב כל הזמן. שטוף תמיד ידיים לפני שאתה נוגע בתוכי. אל תאכיל את התוכי מפיך. ברוק שלנו יש בקטריות המסוכנות לתוכים. שטוף היטב כל דבר, לפני שאתה נותן אותו לתוכי.


- תזונה, בריאות והיגיינה -